| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:05.01.2023 12:14:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BPR-3110 | Oyun Programlama I | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Remzi Gürfidan | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir. | Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Arayüze giriş ve araçların kullanılması,2. Hafta: Unity 3D Programlamaya giriş,3. Hafta: Temel Seviye Tasarımı,4. Hafta: Temel Vektörler,5. Hafta: Fiziksel Materyaller,6. Hafta: Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme,7. Hafta: Sabit Kuvvet,8. Hafta: Çarpışma Tespit Metodları,9. Hafta: Materyal kullanımı,10. Hafta: Temel Fizik Kuralları,11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),12. Hafta: Kameralar ve Işıklandırma,13. Hafta: Karakter animasyonu,14. Hafta: Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik; konularını içermektedir.
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 1 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.01.2023 12:14:00) | | PÇ-1 Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek. | | PÇ-2 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak. | | PÇ-3 Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek | | PÇ-4 Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek. | | PÇ-5 Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek. | | PÇ-6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek. | | PÇ-7 Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek | | PÇ-8 Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde an | | PÇ-9 Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak. | | PÇ-10 Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak. |
|
| | | |
|
|
| |