| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Keçiborlu Meslek Yüksekokulu Makine | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:14.02.2024 13:21:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MKN-3113 | Ölçme Tekniği | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Yasin Furkan GÖRGÜLÜ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | yasingorgulu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Pazartesi 08:30-17:30 Salı 08:30-17:30 Çarşamba 08:30-17:30
| İş Telefonu | | Dersin Amacı | Uygulamalarda karşılaşılabilecek ölçme teknikleri hakkında kapsamlı bir altyapı kazandırmak, imkân dahilindeki tüm ölçme cihaz ve sistemlerini kullanabilme becerisini kazandırmak, ölçme verilerinin değerlendirilmesi konusunda gerekli bilimsel alt yapıyı oluşturmak ve kullanımını öğretmek. | Dersin İçeriği | Ölçü birimleri, ölçme ve kontrolü etkileyen faktörler, kumpaslar ve mikrometreler, açıölçerler ve gönyeler, yüzey kontrol aletleri, sıcaklık ve basınç ölçümleri, ölçüm hataları, mastarlar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:16.01.2024 13:58:00) | | 1. SI birim sistemi ve birimlerini kullanma ve dönüşümleri yapabilmek. | | 2. Ölçme ve kontrol aletlerini doğru kullanabilmek. | | 3. Karşılaşılabilecek ölçme tekniği problemlerinde doğru çözüm için ilgili cihaz, sistem veya metodu seçebilmek. | | 4. İlgili ölçme cihaz veya sistemin çalışma prensibini ve kullanımını öğrenmek. | | Uzunluk, sıcaklık, basınç vb. parametrelerin ölçüm yöntemlerini öğrenmek |
|
| | | |
|
|
| |