| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Keçiborlu Meslek Yüksekokulu Makine | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:14.02.2024 13:22:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MKN-3101 | Talaşlı İmalat Yöntemleri | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Yasin Furkan GÖRGÜLÜ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | yasingorgulu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Pazartesi 08:30-17:30 Salı 08:30-17:30 Çarşamba 08:30-17:30
| İş Telefonu | | Dersin Amacı | Teknoloji, üretim ve imalat kavramları, talaşlı şekillendirme yöntemleri, alışılmamış (modern) imalat yöntemleri hakkında temel bilgi vermek. Yöntemlerin esasları, etkili faktörleri ve uygulama alanları hakkında bilgi vermek. | Dersin İçeriği | İmalat yöntemlerine giriş, talaş türleri, talaşlı şekillendirmenin esasları ve talaşlı imalat yöntemleri, alışılmamış (modern) imalat yöntemleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:18.01.2023 23:25:00) | | İmalat yöntemlerinde talaşlı imalatın önemini anlamak. | | Talaşlı kaldırma metotlarının esasını anlamak. | | Takım malzemeleri, kesme parametrelerinin seçimi, parça malzemeleri, kesme sıvıları, ve kesme mekaniğini anlamak. | | Tornalama işleminin teori ve hesaplamalarını kavramak, torna takım tezgahları. | | Frezeleme, delme işlemlerinin teori ve hesaplamalarını anlamak. | | Vargelleme, planyalama, lebleme, broşlama, honlama, taşlama işlemlerini kavramak. | | Modern talaş kaldırma metotlarını anlamak. |
|
| | | |
|
|
| |