| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Makine | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:10.02.2021 21:35:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MKN-3101 | Talaşlı İmalat Yöntemleri | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. öğretim Üyesi Mehmet Mahir SOFU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu dersle öğrencilere temel talaşlı imalat, talaş kaldırma mekaniği, takım malzemeleri ve seçimi, iş parçası malzemeleri, tornalama, frezeleme teori ve hesaplamaları, Vargelleme, planyalama teori ve hesaplamaları ve ince işleme konularında bilgi vermek amaçlanmaktadır. | Dersin İçeriği | Bu ders talaş kaldırma mekaniği, tornalama ve frezeleme işlemleri teori ve hesaplamaları, Vargelleme-planyalama ve delme mekaniği, taşlama ve ince talaş kaldırma metotları konularını içermektedir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:16.04.2024 10:21:00) | | Kaynağın tanımı, önemi, tarihsel gelişimi. | | Paslanmaz Çeliklerin tanımı ve çeşitleri | | Tiğ kaynagının tanımı ve tarihsel gelişimi. | | Tiğ kaynağında kullanılan Kaynak makinaları. | | Tiğ kaynağında kullanılan Kaynak makinaları. | | Tiğ kaynağında kullanılan Kaynak donanımları. | | Tiğ kaynağında kullanılan tungten elektrodlar. | | Tiğ kaynağında kullanılan koruyucu gazlar. | | Tiğ kaynağında kullanılan koruyucu gazlar. | | Tiğ kaynağında kullanılan dolgu telleri. |
|
| | | |
|
|
| |