| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Tekstil Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:08.07.2021 11:43:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TEK-3162 | Tekstilde Toplam Kalite Yönetimi | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Mustafa GEYSOĞLU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Dersi alan öğrencileri ürün/hizmet kalitesini sağlamak için veri ve bulguları inceleme ve değerlendirmede kullanacakları yöntemleri öğretmek ve uygulayıcı olarak hazırlamak.
| Dersin İçeriği | Kalite ve genel kalite tanımları, kalite sistemleri, olasılık dağılımları, istatistiksel proses kontrol, kontrol şeması yapısı ve çeşitleri, kabul örneklemesi ve çeşitleri, deney tasarımı, Taguchi tekniği | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 40 | Destek Dersi | 60 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:28.12.2019 10:36:00) | | Kalite ve kalite ile ilgili genel terimlerin tanımını bilme | | Kalitenin gerekliliğini ve karlılık, verimlilik ve çevrim zamanı ile ilişkilerini yorumlayabilme | | Muayene ve önleme yaklaşımı arasındaki farklılığı yorumlayabilme | | Değişkenlik ve kalite ilişkisini yorumlayabilme | | Ölçüm verilerini istatistiksel değerlendirmesini yapabilme | | İstatistiksel proses kontrolünü tanımını yapabilme | | Kontrol şemasının yapısını, kullanışlılığını ve çeşitlerini bilme | | Kontrol şeması oluşturup, prosesi izleyebilme | | Örnekleme planlarını kullanabilme ve uygun örnekleme planını seçebilme | | Deney tasarımı yöntemleri ve özellikle Taguchi tekniği deney sonuçlarını yorumlayabilme, karakteristikleri etkileyen faktörleri ve seviyelerini belirleyebilme |
|
| | | |
|
|
| |