| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Harita ve Kadastro | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:04.10.2021 22:38:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | HRT-3203 | Arazi Yönetimi | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | ALİ SOYDAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | tk29981@tkgm.gov.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 05064885178 | Dersin Amacı | Öğrencilere temel arazi yönetim ilkeleri, kentsel ve kırsal arazi düzenlemeleri ile arazi gelişim süreçleri ve bunlara ilişkin mevzuat altyapısını yorumlama, gerekli kavramsal ve teknik yöntemler becerisini aktarmaktır. | Dersin İçeriği | Ders kapsamında; arazi yönetimine giriş, sürdürülebilir arazi yönetimi, kentsel gelişme -imar ve arazi yönetim ilişkileri, imar mevzuatının genel yapısı, kentsel planların uygulanması, kentsel arazi düzenlemeleri, kent-kır ilişkileri, kırsal arazilerin düzenlenmesi, toplulaştırmaya giriş¸ ve mülkiyet düzenlemeleri ele alınacaktır. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:19.03.2021 15:02:00) | | Arazi kavramını öğrenmek | | Arazi yönetim çeşitlerini öğrenmek | | İmar planlarının çeşitlerini öğrenmek | | İmar planlarının nasıl hazırlandığını öğrenmek | | İmar kanununu öğrenmek | | İmar kanununun parselasyon planlarını öğrenmek | | İmar kanununun 18. madde uygulamasını öğrenmek | | DOP hesaplarını öğrenmek | | DOPO hesaplarını öğrenmek | | Dağıtım yapmasını öğrenmek |
|
| | | |
|
|
| |