of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Harita ve Kadastro
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:14.03.2024 13:17:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
HRT-3201
Ölçme III
3,0
0,0
0,0
3,0
4,0
3. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğr. Gör. Şadi TÜLÜ
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
saditulu@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Harita yapımında yükseklik kavramının anlaşılması, Yükseklik ölçme aletlerinin tanıtmak, kullanımını, kontrol ve kalibrasyonu için uygulanan yöntemleri öğretmek, yükseklik belirleme ve ölçme yöntemlerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Yükseklik kavramı. Basit yükseklik ölçme aletleri. Geometrik nivelman. Nivelman aletleri ve yapıları, hataları ve giderilmesi Geometrik Nivelmanda Hatalar ve kaynakları, Nivelman ağları, istikşaf, tesis ve röperleme. Yükseklik farklarının ölçülmesi ve hesabı (Hat nivelmanı). Boy kesit ve enkesit nivelmanı, yüzey nivelmanı. Enkesit alanlarının hesaplanması. Hacim hesabı, Düşey açı ölçümü, Kısa mesafelerde trigonometrik
nivelman, Uzun mesafelerde trigonometrik nivelman, Kule yüksekliği ölçümü ve hesabı,Trigonometrik nivelmanda hassasiyet, Takimetri.

Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Alan Dersi
100
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:14.03.2024 13:16:00)
DK1
Yükseklik ölçme türlerinin öğrenilmesi
DK2
Geometrik ve trigonometrik nivelman ölçme ve hesaplarının öğrenilmesi
DK3
Arazi profilinin çıkarılması
DK4
Profil üzerinden proje çizilmesi ve hesaplarının yapılması
DK5
Arazi tesviyesinin yapılması
DK6
Alan ve hacim hesaplarının yapılması
DK7
Çok yüksek yapıların yüksekliklerinin belirlenmesi