| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:12.10.2020 08:40:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | INT-3111 | Bina Bilgisi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Dr. Şükrü ÖZKAN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | sukruozkan@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Temel eylemlerin (yatma, yeme, çalışma, rekreasyon, sağlık) farklı bina tiplerinde mekansal özellikler halinde irdelenerek tasarım kriterlerinin verilmesi. Mimarlık kavramları ve mimari planlama süreci ile kuramsal alt yapı oluşturmak, bireyin gereksinmeleri ve çevre ile ilişkilerini ortaya koyarak, insan hayatının içinde geçtiği ana mekanlardan konut diğer bina türleri ile ilgili bilgilerin kazandırılması dersin amacını oluşturmaktadır. | Dersin İçeriği | Mimarlık Kavramları, İnsan boyutları, Kullanıcı gereksinimleri, İnsan-Çevre İlişkileri, Mimari Planlama Süreci (Programlama-Tasarım-Uygulama-Kullanım), Konut, Konut Kültürü, Konut ve eylemler, Konut yakın çevresi, Konut tipleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 75 | Uzmanlık/Alan Dersi | 25 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.01.2024 10:48:00) | | Mimari proje tasarım aşamalarını ve bina ihtiyaç programı tanımını bilmek. | | Kullanım amacına göre binalar ile bu binalarda taşıyıcı ve tamamlayıcı kısımları bilmek. | | Yapının boyutlandırılmasında insan ve eşya boyutlarının etkisini göz önünde bulundurmak. | | Arsa, yapı ve çevre ilişkisini bilmek ve iklime göre bina yönlendirme yapabilmek | | Kullanıcı gereksinimlerini (yaşama, yemek yeme, servis, yatma ve temizlenme) ve buna göre planlama-tasarlama ilişkilerini yorumlayabilmek. |
|
| | | |
|
|
| |