of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
CHM-222
Çağrı Merkezi İleri Satış Teknikleri
3.0
0.0
0.0
3.0
4.0
4. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Dr. Öğr. Üyesi Adeviye Erdoğan





Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
Uzaktan Eğitim MYO
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Yoğun rekabet ortamında satışları artırmak hem daha önemli hem de daha zordur. Bunu başarabilmek için satış yönetiminin ve ekibinin faaliyetlerini etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirmesi çok önemlidir. Bu derste öğrencilerin müşterilerle doğru iletişim kurmalarını sağlamak ve satış konuşunda bilgili elemanlar yetiştirmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği
İleri satış teknikleri, satış çeşitleri, müşteri ve davranış çeşitleri, satış temsilcisinin özellikleri ve eğitimi, kişisel satış faaliyetlerinde iletişim ve beden dili, kişisel satış süreci, müşteri itirazları ve karşılama teknikleri
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
Ders
Ödev
Web Tab. Öğrenme
Soru-cevap yöntemi
Konferans
Gösterim
Büyük grup tartışması
Küçük grup tartışması
Münazara
Beyin fırtınası
Zıt panel tekniği
Çember tekniği
Altı şapkalı düşünme tekniği
Örnek olay yöntemi
Zihin haritası
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi
Benzetim tekniği
Rol Oynama
Drama tekniği
Deney ve laboratuvar
İstasyon tekniği
Akvaryum tekniği
Konuşma halkası tekniği
Görüş geliştirme tekniği
Balık kılçığı tekniği
Kavram haritaları
Eğitsel oyunlar
Ters-yüz öğrenme
Çokluortam Tasarımı
Mikro öğretim
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
30
Uzmanlık/Alan Dersi
40
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
10
Aktarılabilir Beceri Dersi
20
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
Satış ve kişisel satış kavramlarının ilişkisini ve işletme içerisindeki yerini anlamak, Satış gücü yönetiminin özelliklerini anlamak
DK2
Pazar potansiyeli, satış tahmini ve tahmin seviyeleri kavramlarını anlamak
DK3
Satış gücünün amaçlarını kavramak, Satış gücü sayısının belirlenmesinde kullanılan yöntemleri kavramak
DK4
Satış kotalarının kapsamını, türlerini ve özelliklerini kavramak
Satış bütçesinin işletme planları içerisindeki önemini anlamak
DK5
Satış bölgeleri tasarımının kapsamını kavramak
Satış bölgelerinin oluşturulma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
DK6
Satış eleman ihtiyacının ve niteliklerinin belirlenmesinden bir adayı
işe almaya kadar geçen süreçleri anlamak
İşe alma süreçlerinde sıkça yapılan hataları kavramak
DK7
Satış eğitiminin önemini kavramak
Satış eğitimcisinin özelliklerini ve önemini anlamak
Satış eğitimi programının içeriğini ve satış eğitim tekniklerini kavramak
DK8
Satış gücünde motivasyonun önemini ve içeriğini kavramak
Satış temsilcisinin mesleki gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
DK9
Satış performansı değerlendirmenin önemini ve kapsamını kavramak
Satış gücü kontrolünü, yararlarını ve sorunlarını anlamak
DK10
Kişisel satış sürecini öğrenmek ve önemini kavramak
Müşteriye yaklaşmada ve sunumda dikkat edilecek noktaları anlamak
Kişisel satış sürecinde itiraz kavramının yerini ve önemini kavramak