| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | CHM-104 | Davranış Bilimleri | 3.0 | 0.0 | 0.0 | 3.0 | 5.0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi Adeviye Erdoğan | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Uzaktan Eğitim MYO | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. | Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar ve liderlik gibi konulara değinilecektir. | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders Ödev Web Tab. Öğrenme Soru-cevap yöntemi Konferans Gösterim Büyük grup tartışması Küçük grup tartışması Münazara Beyin fırtınası Zıt panel tekniği Çember tekniği Altı şapkalı düşünme tekniği Örnek olay yöntemi Zihin haritası Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Benzetim tekniği Rol Oynama Drama tekniği Deney ve laboratuvar İstasyon tekniği Akvaryum tekniği Konuşma halkası tekniği Görüş geliştirme tekniği Balık kılçığı tekniği Kavram haritaları Eğitsel oyunlar Ters-yüz öğrenme Çokluortam Tasarımı Mikro öğretim
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 15 | Uzmanlık/Alan Dersi | 15 | Destek Dersi | 30 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 30 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 10 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | Sosyoloji, psikoloji ve sosyal psikoloji olmak üzere ilgili bütün sosyal bilimlerin bulgu ve yöntemlerinden faydalanarak insan davranışlarını açıklamak | | Sosyal yaşamda ve iş yaşamında davranış bilimlerinin önemini kavramak | | İnsanlarla başarılı iletişim için davranış bilimlerinin yöntemlerinden faydalanmak | | İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir. | | İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslayabilir. | | Motivasyon kaynaklarını saptayabilir. | | Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatabilir. | | Kültürün insan davranışına etkisini açıklayabilecektir. | | Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırabilir. | | Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir. |
|
| | | |
|
|
| |