| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Bitki Koruma | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:14.11.2023 14:44:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BTK-3303 | Meyve ve Bağ Hastalıkları ve Zararlıları | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan Aydın | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Atabey | E-Posta | gokhanaydin@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | 02462713036 | Dersin Amacı | Öğrenciler meyveler üzerindeki ana zararlıları tanırlar ve bu zararlılarla ilgili mücadele metotlarını bilirler | Dersin İçeriği | Meyve ve Bağ üzerinde ana zararlıların tanıtılması, biyolojileri, zarar şekilleri ve savaşım metotları anlatılır. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 16:29:00) | | Bitki Koruma ile ilgili temel kavramları tanımlar, mesleki etik sorumluluğu kazanır | | bilgi teknolojilerini kullanarak bitki koruma ile ilgili kuramsal bilgiye ulaşır ve kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapar | | Hastalık, zararlı veya yabancı otlarla ilgili sorunun çözümü için, gerekli verileri toplayarak, uygun savaş yöntemini seçer ve uygular | | Bitki koruma sorunlarıyla savaşta kimyasal yöntemlerin kullanımının gerekliliğine karar verir ve uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar | | doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir kullanımı için tarımsal savaşta hangi yöntemleri nasıl kullanması gerektiğini bilir. | | Mesleki konularda sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanır |
|
| | | |
|
|
| |