| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Bitki Koruma | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:31.01.2023 10:43:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BTK-3109 | Korunan Alanlar, Yönetimi ve Planlanması | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Gökhan AYDIN | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Atabey MYO | E-Posta | gokhanaydin@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 10:00-12:00 / 13:00-16:00 | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Korunan Alanlar'ın bazı temel prensiplerini anlamak ve geliştirmek, Türkiye'nin Korunan Alanları tanımak ve öğrenmek, Türkiye Korunan Alanları'nın nasıl planlanıp ve yönetildiği hakkında bilgi sahibi olmak, Milli park, tabiat parkı, tabiat anıtı, tabiatı koruma alanı, yaban hayatı geliştirme sahası ve Ramsar alanları öğrenmek | Dersin İçeriği | Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri, Korunan alanlarda planlama, Korunan alanlarda geliştirme esasları, Korunan alanlar ve turizm, Korunan alanlar ve avlanma, Türkiye?nin korunan alanları, Milli parklar, Tabiat parkları, Biyogenetik rezervler, Tabiat anıtları, Tabiatı koruma alanları, Orman içi dinlenme yerleri ve yol kenarları, Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:31.01.2023 10:46:00) | | 1. Korunan alan kavramını öğrenmek | | 2. Bir alan nasıl korunur bilir | | 3. Türkiye’deki korunan alanlar hakkında fikir sahibi olmak | | 4. Korunan alan planlaması yapabilmek | | 5. Türkiye'nin korunan alanlarını öğrenmek | | 6. Milli parklar kavramını öğrenmek | | - | | - | | - | | - |
|
| | | |
|
|
| |