| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Tıbbi ve Aromatik Bitkiler | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.01.2023 13:03:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BHU-3311 | Araştırma ve Deneme Metotları | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Doç. Dr. Bekir ATAR | Dersin Yardımcıları | 1. Orhan DÜZGÜNEŞ, Tahsin KESİCİ ve Fikret GÜRBÜZ (1993). İstatistik Metotları (2. Baskı), Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi yayınları: 1291, Ders Kitabı: 369. 2. Fikret GÜRBÜZ; Ensar BAŞPINAR, M. MUHİP ÖZKAN, Mehmet MENDEŞ, Sıdık KESKİN ve Handan ÇAMDEVİREN (2000). İstatistik Metotları Dersi Uygulama Kılavuzu, Ankara Üniversitesi, ziraat Fakültesi, Eğitim, Araştırma ve Geliştirme Vakfı Yayınları No:7 3. Fikret GÜRBÜZ, Ensar BAŞPINAR ve Zahide KOCABAŞ (1995). Araştırma ve Deneme Metodları Uygulama Kılavuzu (II. Baskı). Ankara Üniversitesi, Ziraat fakültesi, Yayın No: 1431, Uygulama Kılavuzu: 244. | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İstatistik metotlarının, İstatistik dersinden sonraki ikinci seviyesi olan Araştırma ve Deneme Yöntemleri dersinde çeşitli deneme desenleri örneklerle açıklanmakta ve bu yöntemlerle, elde edilen verilerin analize hazırlanmaları ile analiz sonuçlarının yorumlanmaları anlatılmaktadır. Dersin Amacı ve Hedefleri: Dönem içerisinde bu ders kapsamında yapılan tüm öğrenim etkinlikleri ile -Öğrencilere araştırmacı nosyonunun kazandırılması, -Analitik düşüncenin geliştirilmesi, -Ziraatın değişik dallarından örnekler verilerek yorum yapma kabiliyetlerinin arttırılması, hedeflenmiştir | Dersin İçeriği | Denemelerin planlanması, tertiplenmesi ve yürütülmesindeki esaslar, Deneme Hatası, Tekerrür ve Paralel Kavramı, F dağılımı ve varyans analizi tekniği, Tesadüf Parselleri Deneme Düzeni, Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması, Çoklu karşılaştırma yöntemleri, Asgari Önemli Fark yöntemi, Duncan testi, Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması, Varyans analizinin ön şartları, Tesadüf Blokları Deneme Düzeni, Latin Karesi Deneme Düzeni, Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması, Faktöriyel Denemeler, İnteraksiyon kavramı, Basit ve esas etkiler, Tesadüf Parsellerinde Faktöriyel Denemeler, Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması Tesadüf Bloklarında Faktöriyel Denemelerin tertiplenmesi, Tesadüf Blokları Faktöriyel Denemelerden elde edilen verilerin analizi, | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:21.01.2024 22:14:00) | | Denemelerin planlanması, tertiplenmesi ve yürütülmesindeki esaslar, Deneme Hatası, Tekerrür ve Paralel Kavramı, F dağılımı ve varyans analizi tekniğini öğrenme. | | Tesadüf Parselleri Deneme Düzeni, sonuçlarının yorumlanması, Çoklu karşılaştırma yöntemleri ile karşılaştırma becerisi kazanma | | Tesadüf Blokları Deneme Düzeni, Latin Karesi Deneme Düzeni, Örnek problem çözümleri ve sonuçlarının yorumlanması, Faktöriyel Denemeler, İnteraksiyon kavramını anlama ve öğrenme | | tesadüf parsellerinde faktöriyel denemeler | | tesadüf bloklarında faktöriyel denemeler |
|
| | | |
|
|
| |