| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Tıbbi ve Aromatik Bitkiler | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.04.2023 12:25:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TAB-3206 | Antioksidanlar ve Sağlık | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Doç. Dr. Oğuzhan KAYGUSUZ | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | - | E-Posta | - | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | - | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, önlisans düzeyindeki öğrencilere serbest radikallerin oluşum ve metabolizması ile ilgili temel prensipleri öğretmektir. Hedefleri ise, serbest radikaller, oksidatif hasarlar ve antioksidant sistemleri kavratmaktır | Dersin İçeriği | Radikaller, Oksidasyon olayı, ticari doğal antioksidanlar, antioksidan kullanımında genel kurallar, Fenolik bileşikler, baharat ve otların antioksidan etkileri, çay antioksidanları, karotenoidler, ticari değeri olan antioksidanlar, gıda antioksidanlarının beslenme ve sağlık ile ilişkisi, biyolojik savunma sistemleri, vitaminler ve provitaminler, antioksidanların hastalık önlemedeki rolleri.
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:24.01.2024 23:21:00) | | Oksidan ve antioksidanların ne olduğunu öğrenir | | Gıdalardan bulunan antioksidanları ve özelliklerini öğrenir | | Antioksidanlar ve sağlık arasındaki ilişkiyi öğrenir | | Antioksidanların gıda endütrisindeki kullanımını öğrenir | | Antioksidanların sağlık üzerine etkilerini öğrenir | | - | | - | | - | | - | | - |
|
| | | |
|
|
| |