| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Bitki Koruma | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:29.03.2023 22:27:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BHU-3133 | Toprak Bilimi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi DERYA GÜLOĞLU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | deryaguloglu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Toprak Bilimi dersinin amacı; Öğrencilerin üzerinde çalışma yapacakları toprağı tanımaları, toprağın yapısını, fiziksel, biyolojik, kimyasal özellikleri gibi temel unsurları öğretip, toprak biliminin temel ilkelerini açıklamaktır. | Dersin İçeriği | Bu derste toprak tanımlanarak toprakların biyolojik kimyasal ve fiziksel özellikleri hakkında bilgi verilir; toprak verimliliği, bitki besleme, toprakta su hareketi, pH, EC gibi temel kimyasal özellikler ile toprak problemleri ve ıslahı konularına değinilir | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 60 | Destek Dersi | 30 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:14.11.2023 19:33:00) | | Toprakların tanımı ve genel bileşimi | | Toprak anamateryali ve anakayası | | Toprak oluşumu | | Toprağın profili ve toprak sınıflaması | | Toprak tekstürü ve strüktürü | | Toprak rengi, kıvamı ve toprak suyu | | Toprak Havalanması ve toprak sıcaklığı | | Toprağın kimyasal kompozisyonu, iyon değimi ve toprak | | Bitki besin elementleri, toprak verimliliği, gübreler ve gübreleme | | Toprak canlıları ve biyolojik özelliklikler |
|
| | | |
|
|
| |