| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Fidan Yetiştiriciliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:24.01.2023 10:26:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | FDY-3358 | Ormancılık Bilgisi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | - | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | - | E-Posta | - | Ofis Görüşme Saatleri | - | İş Telefonu | - | Dersin Amacı | Ormancılığın bazı temel kavramlarını tanıtmak. | Dersin İçeriği | Genel bilgiler, Temel ormancılık terimleri; Orman tiplerinin sınıflandırılması; Orman formları ve meşcere kuruluşları; Orman fonksiyonları; Orman kaynaklarının işletilmesi ve faydalanmanın düzenlenmesi, Ormanların yetiştirilmesi ve bakımı, Orman ekosistemini tehdit eden faktörler, orman ve çevre ilişkileri, 2 Arazi Çalışması. Teknik gezi uygulaması. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.01.2023 15:51:00) | | Orman ve ormancılık kavramını öğrenir | | Ağaç, meşcere, orman, orman ekosistemi ve Yetişme Ortamını öğrenir | | Yeryüzündeki Orman Çeşitlerini öğrenir | | Yeryüzündeki Başlıca Vejetasyon Tipleri hakkında bilgi sahibi olur | | Orman Zonlarının sınıflandırılmasını öğrenir | | Türkiye ve Dünya Ormanı Varlığı hakkında bilgi sahibi olur | | Orman fonksiyonları, işletme amaçları, koruma hedefleri, orman formları, orman formu-fonksiyon ilişkileri, işletme şekillerini bilir | | Ormancılık Uygulamalarından örnekler | | Ormanların Sorunları | | Türkiye'de Ormancılık eğitimi |
|
| | | |
|
|
| |