| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Fidan Yetiştiriciliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:11.03.2024 11:56:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | FDY-3250 | Ilıman İklim Meyve Türleri | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | 1-Fatma Koyuncu | Dersin Yardımcıları | 7- | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Türkiye’de yetişen yumuşak çekirdekli meyve türlerinden elma, armut, ayva, Trabzon hurması yetiştiriciliği ve üretimi konularını öğretmek.. | Dersin İçeriği | Yumuşak çekirdekli meyve türlerinden elma, armut, ayva ve Trabzon hurmasının yetiştirme koşulları, uygulamalı olarak yetiştiricilik ve üretimi ile ilgili ileri teknik konular ve stratejiler. Bu meyve türlerinin biyolojik, morfolojik özellikleri. Alıç, muşmula, üvez ve kuşburnu gibi diğer yumuşak çekirdekli meyve türleri hakkında kısa bilgiler. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:22.01.2024 23:00:00) | | 1) Yumuşak çekirdekli meyve türlerinin kültür tarihi ve gelişimlerini öğrenir | | 2) Dünya ve Türkiye’de yetiştiriciliğin yapıldığı alanları, üretimi, ihracat ve ithalat değerlerini öğrenir. | | 3) Sistematikteki yeri ve pomolojik sınıflandırılmasını, morfolojik ve biyolojik özelliklerini, döllenme biyolojilerini bilir. | | 4) Ekolojik isteklerini, çoğaltılmalarını öğrenir, bahçe tesisini, kültürel uygulamalarını, hasadını bilir. | | 5) Üretim hedefleri ve stratejileri konuları hakkında öngörü sahibi olur. |
|
| | | |
|
|
| |