| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Fidan Yetiştiriciliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.01.2023 15:33:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | FDY-3152 | Genel Bağcılık | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç.Dr.Zehra BABALIK | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Aşılı ve aşısız asmanın tanıtımı yapılmakta, bir bağ tesisine yönelik, ekolojik ve ekonomik gereklilikler ile bağ dikilecek bir alanda yer hazırlığı, fidan dikimi, budama, terbiye, yıllık bakım işleri, ürünün hasadı ve pazara hazırlanması gibi konular açıklanacaktır. Dünyada ve Türkiyede bağcılığın genel durumu ve gelişme perspektifleri verilecektir. | Dersin İçeriği | Bağcılığın tarihi,ve coğrafi yayılışı, Türkiye bağ bölgeleri, eski ve yeni bağcılık, üzümün besin değeri, asmanın gelişimini etkileyen ekolojik faktörler, asmanın morfolojisi, fizyolojisi, asmanın çoğaltılması, asmalarda budama ve terbiye şekilleri, bağ kurma tekniği, bağlarda toprak işleme, gübreleme ve sulama gibi kültürel işlemler. Üzümlerin hasadı, ambalajı ve pazara hazırlanması. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:22.01.2024 23:05:00) | | Asma türlerini tanır, bağcılık kültürüne yönelik üzüm çeşitleri ile asma anaçlarının özellikleri konusunda bilgiler kazanır. | | Dünyada ve Türkiyede yapılan bağcılık konusunda bilgi sahibi olur. | | Asmada büyüme ve gelişmenin morfolojik, anatomik ve fizyolojik özellikleri konusunda bilgiler kazanır. | | Bağ tesisi hakkında bilgi sahibi olur. | | Asma hastalık ve zararlılarını tanır. |
|
| | | |
|
|
| |