| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Bitki Koruma | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.01.2023 21:33:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BHU-3137 | Bitkisel Üretim | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Doç.Dr.Zehra BABALIK | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Öğrencilere bitkisel üretimin ülke ekonomisi içindeki yeri ve önemi konularında bilgiler vermek, bitkilerde tohumla üretimin mekanizmasını öğretmek, bitkisel üretimde kullanılan göz aşılarının ve kalem aşılarının ne şekilde yapılacağını öğretmek, çeliklerde köklenmeyi etkileyen faktörleri ve köklenme başarısını artırmak için hangi uygulamaların yapılabileceği ile doku kültürü tekniklerinin bitkisel üretimde kullanım alanlarını öğretmektir. | Dersin İçeriği | Çiçeklerde erkek ve dişi gamet oluşumunu, tozlanma ve döllenmenin meydana gelişi, tohum ve meyve oluşumu, tohumun yapısı, tohumların çimlenmesi ve çimlenmeyi uyarıcı uygulamalar, Vejetatif çoğaltma, bitkisel üretimde aşılamada kullanılan teknikler, Çöğür ve klon anaçlarının üstünlüklerini ve sakıncaları, çeliklerde kök oluşumu ve köklenmeyi etkileyen faktörler ile doku kültürü tekniklerinin bitkisel üretimde kullanım olanakları. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 100 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:22.01.2024 23:34:00) | | Çiçeklerde erkek ve dişi gamet oluşumunu öğrenirler. | | Bahçe bitkilerinde tozlanma ve döllenmenin nasıl olduğunu, tohum ve meyve oluşumunun nasıl gerçekleştiğini öğrenirler. | | Vejetatif çoğaltmanın bitkisel üretimdeki önemini öğrenirler. | | Doku kültürüyle çoğaltma hakkında bilgi sahibi olurlar. | | Tohum çimlenmesi ve çimlenmeyi etkileyen unsurları öğrenir. |
|
| | | |
|
|
| |