| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yenişarbademli Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 14:18:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-3159 | Ormancılıkta Teknolojinin Kullanımı | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Halil SÜEL | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Dersin amacı, ormancılık çalışmalarında yararlanılan Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Global Pozisyonlama Sistemi (GPS), Kamera Tuzağı-Fotokapan, DNA Analizi ve Termal Kameralar gibi teknolojik materyallerden yaban hayatı çalışmalarında nasıl yararlanıldığı anlatılarak, araştırmacıların kendi yapacakları çalışmalarda bunları nasıl kullanılacağının öğretilmesidir. Teknik gezilerle tüm araç-gereç ve uygulamalar yerinde olacaktır. | Dersin İçeriği | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Global Pozisyonlama Sistemi (GPS), Kamera Tuzağı-Fotokapan, DNA Analizi ve Termal Kameralar vb teknolojik gelişmeler nedir, bunların yaban hayatında populasyon envanterinden habitat envanterine, teritori tasvirinden hayvanın diyetinin belirlenmesine ve günlük davranışının tespitine kadar nasıl kullanılacağı, ne gibi çalışmalar yapılabileceği. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 14:18:00) | | 1. Coğrafi Bilgi Sistemlerini kullanabilir | | 2. GPS?i kullanabilir | | 3. Fotokapan?ı kullanabilir | | 4. Termal Kameraları kullanabilir | | 5. DNA Analizlerinin kullanım yerlerini bilir | | 6. Teknolojiyi populasyon envanterinde kullanabilir | | 7. Teknolojiyi habitat analizlerinde kullanabilir | | 8. Teknolojiyi hayvanların takibi ve ekolojik çalışmalarını yapmakta kullanabilir |
|
| | | |
|
|
| |