| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yenişarbademli Meslek Yüksekokulu Avcılık ve Yaban Hayatı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:22.03.2024 12:53:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-3107 | Korunan Alanlar | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Cemil TULUM | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere korunan alan yönetimiyle ilgili temel bilgi, yaklaşım ve uygulamaları aktarmaktır. | Dersin İçeriği | Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların sınıflandırılması ve ilgili sınıflandırmaları,Yönetim Korunan alanlar yönetimi : kapsam ve amaçlar, Korunan alan yönetiminde planlama ve örgütleme, Korunan alan yönetiminde yürütme ve denetim, Türkiye?de korunan alan yönetimi : yasal çerçeve ve örgütleme, Türkiye?de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri ve uygulama örnekleri, Türkiye?deki Ulusal park ve doğal parklarına ilişkin uygulama örnekleri, Türkiye?deki Doğayı koruma alanları ve doğa anıtlarına uygulama örnekleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:22.03.2024 12:53:00) | | Giriş, temel tanım ve kavramları öğrenir | | Korunan alanların sınıflandırılması ve ilgili sınıflandırmaları öğrenir | | Yönetim kavramı ve yönetimin temel işlevleri öğrenir | | Türkiye?de korunan alan yönetiminde yaşanan sorunlar ve çözümleri ve uygulama örneklerini inceler ve öğrenir | | Türkiye?de korunan alan yönetimi : yasal çerçeve ve örgütlemeyi öğrenir | | Türkiye?deki milli park, tabiat parkları, tabiat anıtları ve tabiatı koruma alanlarını öğrenir |
|
| | | |
|
|
| |