| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:18.01.2023 11:04:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-3106 | Orman Koruma | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. ALican ÇIVĞA | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Orman kaynaklarını korumak için alınabilecek koruyucu ve önleyici tedbirlerle savaş yöntemlerinin neler olacağını ve nasıl kullanılmaları gerektiğini öğretmek | Dersin İçeriği | Dersin ana hatlarının tanıtılması, Ormanda zarar yapan biyotik ve abiyotik unsurlar ve orman koruma kavramı, İnsanların yaptığı zararların genel tanıtımı ve orman yangınları, Yangın koruma önlemleri ve uygulanması, Yangın önleme önlemleri ve uygulanması, Yangın savaş önlemleri ve uygulanması, Otlatma, Açmacılık, Kaçakçılık, tanım, zarar ve önlemleri, Ortam kirlenmesi, Orman sınırlarının korunması ve insanların neden olduğu başlıca zararlar, Bitkilerin neden olduğu zararlar, Hayvanların neden olduğu zararlar ve önlemleri, Abiyotik zararlılar: rüzgar, fırtına, dolu, don ve yıldırım zararları, Toprak faktörlerinin zararları, Su faktörü, Besin maddesi eksikliği veya fazlalığı, Kumullar ve zararlarının önlenmesi. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 80 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 22:50:00) | | Orman korumanın önemini ifade edebilir
| | Ülkemizdeki temel orman koruma konularını sıralayıp, sebep sonuç ve öneriler bağlamında tartışabilir
| | Yanıcı maddeler ve bunlara bağlı yangın tiplerini tanımlayabilir
| | Yangın davranışı, yangın rejimi, yangın ekolojisi ve yangın amenajmanı kavramlarını tanımlar
| | Yangınların orman ekosistemlerinde oynadıkları rolü tartışıp açıklayabilir
| | Yangınların kontrol altına alınabilmesi ve yangınların bir araç olarak kullanılabilmesi için yanıcı madde, topografya ve hava hallerini dikkate alan basit planlamalar yapabilir
| | Otlatma, açmacılık ve kaçakçılık gibi orman koruma problemlerini teknik, idari, ekolojik, ve sosyo-ekonomik açıdan tartışabilir
| | Abiyotik (cansız) çevre faktörlerini orman sağlığı ile ilişkiye getirebilir, abiyotik zararları belirleyebilir ve bunlara karşı koruyucu ve önleyici tedbirler önerebilir |
|
| | | |
|
|
| |