| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 12:03:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-3105 | Ormancılık Bilgisi | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Samet DİRLİK | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Atabey MYO | E-Posta | sametdirlik@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 12.00-13.45 SALI | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İnsanın Etki Derecesine Göre Orman Vejetasyonu Çeşitleri, İşletme Ormanları, Kültür Ormanları, Orman vejetasyon çeşitleri,Üretim ormanları, Meşcere ve Kuruluş Şekillerine Göre Meşcereler | Dersin İçeriği | Genel bilgiler, Meşcere gelişim çağları, Ormanların yetiştirilmesi, ormancılıkta boy, çap ve yaş tespitleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 10:24:00) | | Orman Ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir | | Üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetim için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir | | Orman vejetasyonu tanımlama ve yorumlama kabiliyeti gelişme, ormanı tanıma ve süreci yürütme | | Meşcere gelişim çağlarını bilme öğrenme ve uygulama | | Silvikültürel müdahalelerde bulunma ve silvikültürel uygulamaları yaptırabilme ve beceresi gelişmesi | | Orman amenajmanına göre uygulamaları öğrenme, tabakalılık ve kapalılık derecelerine göre meşcereleri tanıma ve uygulama yapma | | Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. | | Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. | | Ormanda asli ağaç türlerini tanıma, orman alanında yapılacak çalışmaları yönetme ve yorumlama, meşcere kurma çalışmaları | | Fidan üretme ve plantasyon tekniklerini öğrenme ve tohum, fidan çalışmalarını uygulatma |
|
| | | |
|
|
| |