| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 22:15:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | ORM-3104 | Orman Bakımı | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör. Dr. Alican ÇIVĞA | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İşletme amaçları doğrultusunda ormanların sağlığını ve devamlılığını temin etmeye yönelik teknik müdahaleleri tanıtmak | Dersin İçeriği | Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, meşcere gelişim çağları, Koru ve baltalık ormanlarında bakım teknikleri (gençlik ve kültür bakımı: sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 40 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.01.2024 22:50:00) | | Orman ekosistemlerinin dinamiklerini ve gelişim çağlarını anlamak | | Asli ağaç türlerimizde gençlik bakımı müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak | | Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak | | Asli ağaç türlerimizde aralama müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak | | Asli ağaç türlerimizde ışıklandırma, alt tesis, budama vb. müdahalelerin anlamak ve yapabilir olmak | | Baltalık ormanlarında bakım müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak | | Orman bakımı müdahalelerinin ekolojik, ekonomik, ve sosyal sonuçlarının anlamak | | 8şletme amaçlarına göre uygun bakım tekniklerini şeçebilmek |
|
| | | |
|
|
| |