| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | GIT-3109 | Tahıl Teknolojisi | 3.0 | 0.0 | 1.0 | 3.5 | 4.0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör. Dr. Taner SARIOĞLU | Dersin Yardımcıları | Elgün A., Ertugay Z., 2009 | Ofis Yeri | Şarkikaraağaç MYO | E-Posta | tanersarioglu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Tahıllar ve tahıl ürünleri hakkında bilgi sahibi olma | Dersin İçeriği | Hububatın morfolojik yapısı. Bileşimi depolanma ve öğütülmesi. Ekmek, makarna, bulgur, bisküvi, kraker, gofret, kek ve kahvaltılık tahılların üretim teknolojileri. Hububat hammaddeleri ile son ürün arasındaki ilişkiler. Hububat ürünlerinin kalite kontrolünde kullanılan yöntemler. Buğdayda fiziksel ve kimyasal analizler. Un ve irmikte fiziksel, kimyasal, fizikokimyasal analizler. Unun ekmeklik özelliklerinin tayini. Ekmek, makarna ve bisküvi analizleri. | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders Laboratuar Teknik Gezi
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Alan Dersi | 80 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | Tahılın beslenmedeki önemi | | Ticari öneme sahip tahıllar, buğday morfolojisi ve bileşimi | | Buğdayda kalite değerlendirilmesi ve standardizasyon, | | Buğdayın öğütülmesi, un eldesi ve unun ambalajlanması ve depolanması | | Ekmek üretimi, makarna üretimi, bisküvi, kraker ve kek üretimi, nişasta üretimi, kahvaltılık tahıllar
|
|
| | | |
|
|
| |