of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Evde Hasta Bakımı
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:22.02.2023 22:26:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
EHB-3154
İşaret Dili
2,0
0,0
0,0
2,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Esra Topaloğlu
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
........Temel seviyede Türk İşaret Dili'nin (TİD) öğretilmesi ile öğrencileri, işitme engellilerin kültür yapısı hakkında bilgilendirmek ve TİD alfabesi, temel kelimeleri ve dilbilgisi yapısı aktarılarak öğrencilere, işitme engeliler ile günlük hayatta iletişim kurma becerileri kazandırmaktır............
Dersin İçeriği
Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
20
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
30
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
25
Aktarılabilir Beceri Dersi
25
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:14.01.2023 13:32:00)
DK1
Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgi edinir.
DK2
TİD parmak alfabesini ve günlük yaşamda kullanılan işaretleri öğrenir.
DK3
Temel TİD dilbilgisi kavramlarını ve yapısını öğrenir.
DK4
TİD kullanarak işitme engelli bireylerle temel düzeyde iletişim kurar.
DK5
Öğrenci Türk işaret dilini okulda ve toplumda temel düzeyde kullanabilir