| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:17.03.2024 02:03:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | SBT-3156 | Nesne Yönelimli Programlama | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Kasım DELİKANLI | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Uluborlu Selahattin Karasoy MYO | E-Posta | kasimdelikanli@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 0-246-5312622 (134) | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sözdiziminden (syntax) daha çok problem çözmeye odaklanan ve problem odaklı bir şekilde nesne yönelimli programlamayı (OOP) öğretmektir. Öğrenciler nesne tabanlı düşünme ve tasarımını öğrenir ve algoritmik düşünme becerilerini geliştirirler. OOP tekniklerini belirli bir probleme nasıl ve ne zaman etkili bir şekilde uygulayacaklarını öğrenirler. Ders, Java'daki temel tekniklerin gözden geçirilmesiyle başlar ve ardından nesneler ve sınıflar, nesne odaklı düşünme, kalıtım ve çok biçimlilik, istisna işleme ve metin I/O, soyut sınıflar ve arayüzler, Java GUI temelleri, olay güdümlü programlama ve animasyonlar, Java UI kontrolleri ve multimedya, ikili I/O, özyineleme, jenerikler, listeler, yığınlar, kuyruklar ve öncelik kuyrukları, kümeler ve eşlemeler, listelerin, yığınların, kuyrukların ve öncelik kuyruklarının uygulanması konularını öğretir. | Dersin İçeriği | 1. Diziler ve dizi listeleri, dizi algoritmaları, Çok boyutlu diziler, Sıralama Algoritmaları 2. Nesneye yönelik programlama ve sınıf kavramı.Nesneye Yönelik Programlamanın Temel İlkeleri ve UML Diyagramları 3. Sınıf (Class) kavramı , static değişkenler ve void metotlar, 4. Sınıf (Class) ve fonksiyonlar 5. Overloading(Aşırı yükleme) 6. Recursive (Özyineli) Methotlar 7. Nesne yapısı ve kavramı 8. Nesne sınıfı ve nesne oluşturma Bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni. 9. Constructorlar (Kurucu/Yapıcı) Fonksiyonlar 10. İnheritance ( Kalıtım) 11. Encapsulation (Kapsülleme) 12. Polymorphism (Çok Biçimlilik) 13. GUI'ye giriş ve bileşenleri, 14. Form ekranında Proje geliştirme ve uygulamalar | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 25 | Destek Dersi | 25 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.03.2024 02:13:00) | | Diziler üzerinde işlemler yapabilecek, algoritmalar geliştirebilecektir. | | Verilen bir problem için sınıf diyagramları üretebilecek, metod ve fonksiyonlar oluşturabilecektir.
| | Özel fonksiyonları (Yapıcı, Özyineli, Aşırı Yüklemeli) kullanabilecektir.
| | Nesne yönelimli programlama dilinin temel özelliklerini tanımlayabilecektir.
| | Nesne yönelimli tasarım, polimorfizm, bilgi saklaması ve miras kavramlarını tanımlayabilecektir.
| | Nesne yönelimli yazılımı test etme prensiplerini tanımlayabilecektir. |
|
| | | |
|
|
| |