of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:17.03.2024 02:03:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
SBT-3156
Nesne Yönelimli Programlama
3,0
0,0
0,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Kasım DELİKANLI
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
Uluborlu Selahattin Karasoy MYO
E-Posta
kasimdelikanli@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
0-246-5312622 (134)
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sözdiziminden (syntax) daha çok problem çözmeye odaklanan ve problem odaklı bir şekilde nesne yönelimli programlamayı (OOP) öğretmektir. Öğrenciler nesne tabanlı düşünme ve tasarımını öğrenir ve algoritmik düşünme becerilerini geliştirirler. OOP tekniklerini belirli bir probleme nasıl ve ne zaman etkili bir şekilde uygulayacaklarını öğrenirler. Ders, Java'daki temel tekniklerin gözden geçirilmesiyle başlar ve ardından nesneler ve sınıflar, nesne odaklı düşünme, kalıtım ve çok biçimlilik, istisna işleme ve metin I/O, soyut sınıflar ve arayüzler, Java GUI temelleri, olay güdümlü programlama ve animasyonlar, Java UI kontrolleri ve multimedya, ikili I/O, özyineleme, jenerikler, listeler, yığınlar, kuyruklar ve öncelik kuyrukları, kümeler ve eşlemeler, listelerin, yığınların, kuyrukların ve öncelik kuyruklarının uygulanması konularını öğretir.
Dersin İçeriği
1. Diziler ve dizi listeleri, dizi algoritmaları, Çok boyutlu diziler, Sıralama Algoritmaları
2. Nesneye yönelik programlama ve sınıf kavramı.Nesneye Yönelik Programlamanın Temel İlkeleri ve UML Diyagramları
3. Sınıf (Class) kavramı , static değişkenler ve void metotlar,
4. Sınıf (Class) ve fonksiyonlar
5. Overloading(Aşırı yükleme)
6. Recursive (Özyineli) Methotlar
7. Nesne yapısı ve kavramı
8. Nesne sınıfı ve nesne oluşturma Bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni.
9. Constructorlar (Kurucu/Yapıcı) Fonksiyonlar
10. İnheritance ( Kalıtım)
11. Encapsulation (Kapsülleme)
12. Polymorphism (Çok Biçimlilik)
13. GUI'ye giriş ve bileşenleri,
14. Form ekranında Proje geliştirme ve uygulamalar
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
50
Uzmanlık/Alan Dersi
25
Destek Dersi
25
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.03.2024 02:13:00)
DK1
Diziler üzerinde işlemler yapabilecek, algoritmalar geliştirebilecektir.
DK2
Verilen bir problem için sınıf diyagramları üretebilecek, metod ve fonksiyonlar oluşturabilecektir.
DK3
Özel fonksiyonları (Yapıcı, Özyineli, Aşırı Yüklemeli) kullanabilecektir.
DK4
Nesne yönelimli programlama dilinin temel özelliklerini tanımlayabilecektir.
DK5
Nesne yönelimli tasarım, polimorfizm, bilgi saklaması ve miras kavramlarını tanımlayabilecektir.
DK6
Nesne yönelimli yazılımı test etme prensiplerini tanımlayabilecektir.