| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:22.02.2023 22:36:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | EBR-3160 | İşaret Dili | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Esra TOPALOĞLU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | d_esratopaloglu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Temel seviyede Türk İşaret Dili'nin (TİD) öğretilmesi ile öğrencileri, işitme engellilerin kültür yapısı hakkında bilgilendirmek ve TİD alfabesi, temel kelimeleri ve dilbilgisi yapısı aktarılarak öğrencilere, işitme engeliler ile günlük hayatta iletişim kurma becerileri kazandırmaktır. | Dersin İçeriği | Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD parmak alfabesini, temel cümle yapılarını, olumlu ve olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 20 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 30 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 25 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 25 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:22.02.2023 11:21:00) | | Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgi edinir. | | TİD parmak alfabesini ve günlük yaşamda kullanılan işaretleri öğrenir. | | Temel TİD dilbilgisi kavramlarını ve yapısını öğrenir. | | TİD kullanarak işitme engelli bireylerle temel düzeyde iletişim kurar. | | Öğrenci Türk işaret dilini okulda ve toplumda temel düzeyde kullanabilir |
|
| | | |
|
|
| |