| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:30.06.2021 23:02:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | EBR-3152 | Fiziksel Aktivite | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Seçmeli | Dersi Verenler | Ziya Yıldız | Dersin Yardımcıları | **************** | Ofis Yeri | **************** | E-Posta | **************** | Ofis Görüşme Saatleri | **************** | İş Telefonu | **************** | Dersin Amacı | Bu dersin amacı kendine bakım, üretim ve serbest zaman aktivitelerinde performansı artırmaya yönelik olarak aktiviteye ait kavramlar, aktivitenin sağlıkla ilişkisi, aktiviteyi etkileyen faktörler, detaylı aktivite analizini uygulama, terapatik aktivite seçiminde aktivite analizinin rolü, aktivitenin terapatik kullanımı ve ergoterapi alanında kullanılan sıcak ve soğuk tedavi modaliteleri konusunda öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır.
| Dersin İçeriği | Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesi Uygulamalı olarak amaçlı aktivitelerin detaylı analizi Terapatik aktivitelerin incelenmesi Sıcak -soğuk tedavi modalitelerinin etki mekanizmasının incelenmesi | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 40 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 40 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:22.02.2023 22:22:00) | | Yaptığı saha çalışmasının teorik temelini bilecektir.
| | Engelliye zarar vermeden hizmet sunacaktır. | | Fiziksel aktivite eksikliğine sebep olan problemler tespiti | | Nörolojik hastalıkların tespiti | | Fiziksel engel durumunu kavrayabilme |
|
| | | |
|
|
| |