| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.10.2023 12:30:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | EBR-3131 | İnsan ve Davranış | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Hatice OĞuz | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Psikoloji dersi, bireyin davranışları konusunda bilgi edinme, toplumsal ilişkilerimizi düzenleme ve geliştirmede yardımcı bir derstir. Dersin amacı; mesleki yaşamlarının temel ögesinin insan olduğunu bilen ve insan organizmasının özelliklerini, davranışlarının kaynağını ve insanla iletişim kurmak için gerekli temel faktörleri kavrayan ve uygulamalarında kullanan meslek elemanları yetiştirmektir.
| Dersin İçeriği | Davranış Bilimleri, Psikolojinin Tanımı, Amacı Ve Alt Dalları, Psikolojinin Doğuşu Ve Tarihsel Gelişimi, Davranışın Biyolojik Temelleri, Öğrenme, Algılama ve Dikkat, Davranışların Kaynakları: Güdü, Dürtü, Motivasyon, Duygular ve Heyecan, Yaşam Boyunca Gelişim, Kişilik ve Kişilik Gelişimi, Psikososyal ve Duygusal Gelişim, Zihinsel Gelişim ve Psikolojik Testler, Savunma Mekanizmaları, Davranış Bozuklukları, Dil ve İletişim | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 70 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:02.10.2023 11:35:00) | | 1- Psikolojik kavramları, süreç ve teorileri açıklamak. | | 2- İnsan ve insan davranışını analiz edebilmek. | | 3- Eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek | | 4- Bireyin bilişsel, psikoseksüel ve psikosoyal gelişimini değerlendirebilmek. | | 5- Normal ve anormal davranışı ayırt edebilmek | | 6- Ruh hastasının içinde bulunduğu duygusal durumun farkında olabilme ve duygusal gereksinimlerini tanıyabilmek | | 7- Ruh hastasının ve ailesinin bütüncül yaklaşımla ihtiyaçlarını değerlendirme ve çözüm önerileri geliştirebilmek. | | 8- Edinilen bilgilerin kendi yaşamına katkılarını değerlendirebilmek |
|
| | | |
|
|
| |