| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:13.03.2024 12:04:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | EBR-3116 | Engelli Bakımı İlke ve Uygulamaları II | 2,0 | 0,0 | 4,0 | 4,0 | 6,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | TUBA LORCU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | tubalorcu@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Öğrencilerin insan özelliklerini temel insan gereksinimlerini engelli gereksinimlerini ve engelilerin sağlık problemlerini bilerek bakım hizmetlerini verebilecek ve yönetebilecek duruma gelmesi amaçlanmaktadır.
| Dersin İçeriği | Yatış pozisyonları Engellinin yatak içerisinde hareket ettirilmesi Yara ve yara bakımı Engellinin yeme –içme ihtiyaçlarının karşılanması Ağız bakımı Göz, kulak, burun bakımı Perine bakımı Alt değştirme El ve Ayak bakımı yatak için vücut banyosu yaptırılması Yaşam bulguları Oral ilaç uygulamaları Enteral ilaç uygulamaları Paranteral ilaç uygulamalar Sıvı elektrolit dengesi Asit baz dengesi
| Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:13.03.2024 12:15:00) | | Engellinin yatak içerisinde hareket ettirebilecek | | Yara ve yara bakımı yapabilecek | | Engellinin yeme –içme ihtiyaçlarının karşılayabilecek | | Ağız bakımı yapabilecek | | Göz, kulak, burun bakımı yapabilecek | | Perine bakımı yapabilecek | | Alt değiştirme yapabilecek | | El ve Ayak bakımı yapabilecek |
|
| | | |
|
|
| |