| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Grafik Tasarımı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:13.11.2023 13:17:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | GRT-3108 | Mesleki Bilgisayar II | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Dr. Dilara PALA ÖZTÜRK | Dersin Yardımcıları | - | Ofis Yeri | Uluborlu MYO | E-Posta | dilaraozturk@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Çarşamba 12:00-13:00 Arası | İş Telefonu | 0 246 531 26 21 | Dersin Amacı | Mesleki Bilgisayar Dersinde, yapılandırmacı yaklaşım esas alınmakla birlikte, aktif öğrenme yöntemi tercih edilmiştir. Etkili iletişim kurma, anlam kurma, tasarım kabiliyetlerini geliştirme, düşünce gücünü harekete geçirme ve kavramları somutlaştırma, uygulama ve değerlendirme önemli kavramlardır. Öğrenci merkezli öğrenmeyi temel alan bu derste,öğrenme su¨recinde öğrenci katılımına ve öğretmen rehberliğine ağırlık verilmektedir. Grafik tasarım programlarının temel kullanım prensiplerini öğretmek, masaüstü yayıncılık kavramlarını kavratmayı hedefler. Öğrencilere yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak tasarımda araç olarak nitelendirebileceğimiz Photoshop, Indesign ve Illustrator programlarını hakim bir şekilde kullanabilmelerini sağlayarak tasarım kabiliyetlerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. | Dersin İçeriği | In the Vocational Computer Course, the active learning method is preferred with the constructivist approach taken as the basis. Effective communication, building meaning, improving design abilities, activating thought power and embodying concepts, implementation and evaluation are important concepts. Based on student-centered learning, this course focuses on student participation and teacher guidance in the learning process. To teach basic usage principles of graphic design programs and to comprehend desktop publishing concepts. Students are aimed to develop their design skills by using their creative thinking skills to make use of Photoshop, Indesign and Illustrator programs that we can designate as a tool in design. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 90 | Destek Dersi | 100 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 100 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 100 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.03.2024 23:16:00) | | profesyonel düzeyde grafik tasarım yazılımlarını (örneğin Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign gibi) kullanma becerilerini geliştirirler. Bu kapsamda, araçların ve özelliklerin derinlemesine anlaşılması ve karmaşık projelerde etkin bir şekilde kullanılması hedeflenir. | | Renk teorisi üzerine derinlemesine bir anlayış geliştirilir ve renklerin tasarım süreçlerindeki etkili kullanımı öğrenilir. Renk tekerleği, renk kombinasyonları, renk düzenlemesi gibi konular üzerinde durulur. Ayrıca, renk yönetimi yazılımlarının ve renk profillerinin nasıl kullanılacağı da öğretilir. | | vektör tabanlı illüstrasyonların nasıl oluşturulacağını ve düzenleneceğini öğrenirler. Özellikle Adobe Illustrator gibi yazılımlar kullanılarak, vektör tabanlı grafiklerin yaratılması, düzenlenmesi ve işlenmesi konularına odaklanılır. | | Öğrenciler, vektör tabanlı illüstrasyonların nasıl oluşturulacağını ve düzenleneceğini öğrenirler. Özellikle Adobe Illustrator gibi yazılımlar kullanılarak, vektör tabanlı grafiklerin yaratılması, düzenlenmesi ve işlenmesi konularına odaklanılır. | | Öğrenciler, öğrendikleri bilgi ve becerileri gerçek hayattaki grafik tasarım projelerine uygulama fırsatı bulurlar. Karmaşık tasarım projeleriyle çalışarak, yaratıcılıklarını ve problem çözme yeteneklerini geliştirirler. Bu süreçte, müşteri ilişkileri, proje yönetimi ve sunum becerileri gibi konular da ele alınabilir.
|
|
| | | |
|
|
| |