| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Grafik Tasarımı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:13.11.2023 13:10:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | GRT-3103 | Desen | 2,0 | 0,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Ögr. Elm. Sibel ÜNVER | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Uluborlu MYO | E-Posta | d_sibelunver@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Pazartesi-Salı 12:00-13:00 Arası | İş Telefonu | 0 246 531 26 21 | Dersin Amacı | İnsan vücudunun oran bilgisi. Işık, gölge, çizgi ilişkisinin değerlerle ifade edilmesi. Hareket ve denge kavramlarının irdelenmesi. özgün desen uygulamalarını yorumlayarak özgün çalışmalar yapabilmesi amaçlanmıştır. | Dersin İçeriği | Sanat eğitimin temelini oluşturan desen dersinde, kağıdın kullanımı ve oran-orantı ile ilgili bilgilerin aktarılması. Çizgi alıştırmaları, kompozisyon, basit geometrik formların çizimi ve hazırlanması, objelerin iki boyutlu bir yüzey üzerine aktarılmasını sağlamak. kompozisyonu karakalem ile hacimlendirme, cansız modellerden desen çizmek, tors (gövde) çizmek, karakalem tekniği ile ayak - bacak etüdü yapmak, İnsan figürü çizmek,figür-mekan ilişkisi, bütünlük gibi temel unsurları uygulamalı çalışmalarla pratiğe aktarılması | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:04.02.2021 00:14:00) | | 1- Araç gereç kullanma becerisi kazanır. | | 2- Her türlü çizim / çizgisel anlatım tekniklerini uygulamalı olarak yapabilir. | | 3- Ritim, denge ve hareket, oran orantı, ışık- gölgeyi ifade etme becerisi kazanır. | | 4- Nokta, çizgi, leke ve dokuyu kullanma becerisi kazanır. | | 5- Algılama, kompozisyon kurma becerisi kazanır. | | 6- Üç boyutlu nesneleri iki boyutlu ifade etme becerisi kazanır. | | 7- Perspektif kullanma becersi kazanır. | | 8- Birlik ve bütünlük oluşturma becerisi kazanır. | | 9- Oran ilişkilerini kavrar. |
|
| | | |
|
|
| |