| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Atabey Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:28.03.2024 16:14:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | BYA-3114 | Girişimcilik | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Dr. Öğr.Üyesi İsmail GÖKDAYI | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Atabey MYO | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bu derste girişimcilik teorisinin gelişimi, girişimcilik türleri, girişimcilik özellikleri, iş kurma süreci: kariyer planlaması iş kurma süreci, iş planı hazırlama, kobi yönetiminin temel kavramları, kobi yönetiminin özellikleri ve temel zorlukları konuları ele alınmaktadır. | Dersin İçeriği | Girişimcilik kavram ve yaklaşımları; girişimcilik süreci: fikir üretme, fizibilite analizi, iş planı ve strateji, organizasyon tasarımı, yeni iş takımını kurma, finansman, fikri hakların korunması; yeni iş planlarının uygulamaya konması; organizasyonlarda inovasyon ve değişim; yeni pazarlar yaratma; operasyonel zorluklar ve fırsatlar; aile işletmelerinin gelişimi ve yönetimi; aile işletmelerinde yaşam döngüsü; yönetim devri planı ve profesyonel yönetime geçiş; girişimcilikte başarı ve başarısızlık örnekleri. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 100 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:03.04.2024 10:54:00) | | Girişimcilikle ilgili temel kavramların tanınması | | Küçük işletmelerde yaşanan yönetsel sorunların kavranması | | İşletme sorunlara daha etkili çözüm geliştirebilme | | Öğrencilerin girişimcilik konusundaki bilgi ve becerilerinin artırılması | | Girişimcilik konusundaki güncel bilgi ve yeteneklere sahip olunması |
|
| | | |
|
|
| |