of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Atabey Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:29.03.2024 10:52:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
BYA-3112
Pazarlama Yönetimi
2,0
0,0
1,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğr. Görevlisi Mustafa ŞİRİKÇİ
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
Atabey MYO
E-Posta
mustafasirikci@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
Çarşamba 15.15 /17.15
İş Telefonu
0246 271 3036
Dersin Amacı
Bu ders, pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders öğrencinin gerçek iş yaşamında karşılaşabileceği pazarlama problemlerini tanıyabilmesini, bunlara uygun çözüm önerileri geliştirebilmesini ve bunları uygulayabilmesini sağlamayı hedeflemektedir
Dersin İçeriği
Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları, Mamul,Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka, Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Reklam ve Halkla İlişkiler, Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları, Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım, Pazarlama Bölümünün Organizasyonu, Pazarlama Denetimi.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.03.2024 12:15:00)
DK1
Güncel pazarlama yaklaşımlarını ve uygulamalarını değerlendirir.
DK2
İşletmelerin pazar ve tüketici odaklı etkinliklerini yönlendirir.
DK3
İşletmeleri toplumsal sorumluluk anlayışına uygun olarak yönlendirir.
DK4
Pazarlamanın yönetsel süreçlerle ilişkisini değerlendirir.
DK5
Farklı tüketici gruplarının satın alma ve tüketim davranışlarını
değerlendirir.