| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Keçiborlu Meslek Yüksekokulu Otomotiv Teknolojisi | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:13.02.2024 14:36:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | OTO-3201 | Motor Test ve Ayarları | 3,0 | 1,0 | 0,0 | 3,5 | 4,0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör Cüneyt BALCI | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Motor performans terminolojisi ve karakteristiklerini kavrayabilme, motorlarda test ve ayar işlemlerini yapabilme, servis aşamalarındaki test ve ayar becerileri kazandırabilme. | Dersin İçeriği | Motor performans karakteristikleri, motor deneyleri, servis amaçlı motor test ayar. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 40 | Destek Dersi | 10 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:01.11.2023 07:05:00) | | 1) Motor test ayarını önemini kavrayabilme ve test cihazlarını tanıtmak | | 2) Motor performans karakteristiklerini kavrayabilme | | 3) Güç, moment ve özgül yakıt tüketimi bağıntılarını kavrayabilme, etkili parametreleri bilme, | | 4) Motorlarda enerji dağılımını bilme, | | 5) Motor verimlerini ve bunların diğer performans karakteristiklerine etkilerini kavrayabilme, | | 6) Motor deneylerinin çeşitlerini ve yapılış şekillerini kavrayabilme, | | 7) Fren deneyleri, indikatör diyagramlarını kavrayabilme, | | 8) Volumetrik verimin, sıcaklık, basınç ölçümlerini yapabilmesi, | | 9) Performans, enerji dağılımı ve yumurta eğrilerini bilme, | | 10) Eksoz emisyon ölçümlerini yapıp yorumlayabilme. |
|
| | | |
|
|
| |