of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Posta Hizmetleri
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:07.10.2023 18:44:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
POS-3217
Çevre Koruma
3,0
0,0
0,0
3,0
3,0
3. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr. Gör. Dr. Rıfat Yıldırım
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
cihanozgur@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Doğal ve yapay çevrede ortaya çıkan çevre sorunlarının ve doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanım gerekliğinin nedenlerinin anlaşılması, çevre politikası oluşturmada izlenecek metotların tanınması, ulusal ve uluslararası çevrecilik akımlarının öğrenilmesi ve çevreye karşı duyarlı bir birey olmanın gereğine motivasyon sağlanması.
Dersin İçeriği
Çevre sorunlarının ortaya çıkışı, insan-doğa ilişkileri, uluslararası ilişkiler, dünyadaki ve Türkiye’deki çevrecilik akımları, çevre yönetimi ve örgütlenme, dünyada kabul gören çevre politikaları ve Türkiye’deki çevre politikaları ile mevcut çevre mevzuatı.Dünyadaki çevre ile ilgili sözleşmeler
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
0
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
100
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:11.01.2024 10:55:00)
DK1
Çevre, çevre kirliliği ve çevre eğitimi gibi çevre ile ilgili temel kavramları ve kapsamını öğrenmek,
DK2
Çevre sorunlarının ortaya çıkışına sebep olan etmenleri öğrenmek,
DK3
Çevre sorunlarına sebep olan etmenlerin ortadan kaldırılmasını veya etkilerinin azaltılmasını sağlayacak uygulamaları/yöntemleri öğrenmek,
DK4
Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum, kuruluşları ve örgütleri tanımak,
DK5
Çevre politikası oluşturmanın ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak,
DK6
Çevresel etkilerin değerlendirilme esaslarını tanımak,
DK7
Doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanım esaslarını öğrenmek,
DK8
Çevreye duyarlı ve çevre bilincine sahip bir birey haline gelmek.