| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Maliye | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:15.02.2023 14:10:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MLA-3104 | İstatistik | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Serkan ÖZDEMİR | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisinin sağlanması.. | Dersin İçeriği | İstatistiğin tanımı, kullanılan temel kavramlar, veri türleri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 40 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:15.02.2023 14:10:00) | | 1) Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi | | 2) İşletmede toplanan bu verileri ilgili kişilere sunmak üzere düzenli hale | | getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi | | 3) Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi | | değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği | | konusunda ilgili saptamaların yapılması | | 4) Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi | | fonksiyonların araştırmada kullanabileceğinin belirlenmesi | | 5) Araştırmaya ait olarak seçilen bu fonksiyonların hangisinin, | | hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğu ve |
|
| | | |
|
|
| |