| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Avcılık ve Yaban Hayatı | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:03.01.2024 21:31:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | AYH-3103 | Jeoloji ve Arazi Bilgisi | 3,0 | 0,0 | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Serkan ÖZDEMİR | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | DDersin amacı anakaya yapıları ve toprak oluşumu hakkında temel bilgileri vermek, kayaç türlerini tanıtmak, jeolojiye ilişkin temel kavramları tanıtmak, toprak ve kayaç oluşum süreçleri ile bu süreçleri etkileyen etmenleri öğretmek ve tüm bunları arazide uygulamaları olarak tatbik etmektir | Dersin İçeriği | Yeryüzünün oluşumu kısımları ve sıcaklığı, genel morfolojik özellikleri, yapısı yaşı ve son durumu, yeryüzünü oluşturan kayalar ve minerallerin materyal özellikleri, kristal elementler, kristalleşme süreçleri, minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, volkanik ve metamorfik kayaçlar, iç ve dış hareketlilik ve gezegenler | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 40 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:04.01.2024 00:52:00) | | Doğayı sever bir birey haline gelmek | | Yerkabuğundaki yer altı zenginliklerini arama ve bulma yetisine sahip olma | | Doğayı koruma bilincine sahip olma | | Doğal afetlere karşı duyarlı olma | | Çevre bilinci kazanma | | Çevresel unsurlar hakkında farkındalık sahibi olma | | Doğada yer alan toprak ve anakaya türlerini öğrenme |
|
| | | |
|
|
| |