| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:29.03.2024 15:22:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | TUR-3115 | Halk Bilimi | 2,0 | 0,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör.Memduha SERT | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | memduhasert@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Öğrencilere Türk Halk Bilimininin muhtevasını, metodlarını,özelliklerini,kapsamını ve milli kültür ile ilişkisini kavratmak,öğrencileri somut olmayan kültürel miras değerlerinin aktarımı ve devamlılığı bağlamında bilinçlendirmek. | Dersin İçeriği | Kültür,Milli Kültür,Kültür Mirası,Halk,Halk bilimi kavramları ,Halk Edebiyatı ,Halk Müziği,Halk Bilgisi,Halk inanışları,Halk Kültüründe Davranışlar,Halk Kültüründe geçiş dönemleri,Halk Kültüründe Bayram ve Kutlamalar,Halk oyunları, Mutfak Kültürü ,Giyim-Kuşam Kültürü,Küreselleşme sürecinde Halk Kültürü,Somut olmayan Kültürel miras,Halk Kültürü ve Turizm,Kültürlerarası İletişim | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 50 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:27.01.2024 15:40:00) | | 1-Halk Biliminin amacını,kapsamını,özelliklerini açıklayabilir. | | 2-İnsan ilişkilerinin geliştirilmesinde halk biliminin rolünü tartışabilir. | | 3-Millet hayatında halk biliminin rolünü açıklayabilir. | | 4-Küreselleşme sürecinde halk biliminin rolünü tartışabilir. | | 5- Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretebilir, yayın ve yapım aşamasını kontrol edebilir |
|
| | | |
|
|
| |