| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Senirkent Meslek Yüksekokulu Lojistik | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:01.11.2023 19:44:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | LOJ-3107 | İşletme Bilimine Giriş | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Bayram BAYRAKCI | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | SENİRKENT MYO 1418 Numaralı Oda | E-Posta | bayrambayrakcic@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | Salı günleri saat:14:00 -16:00 arası | İş Telefonu | 0 246 5112739 | Dersin Amacı | İşletmeyi fonksiyonlarına göre tanımak ve işletmenin işleyişini kavramak | Dersin İçeriği | İşletmeciliğe giriş, işletme amaçları, işletme çevresi, işletme kuruluşu ve çeşitleri, yönetici ve liderlik, işletme fonksiyonları (yönetim, tedarik, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, halkla ilişkiler, Ar-Ge, örgüt geliştirme) | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 60 | Uzmanlık/Alan Dersi | 20 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 20 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:16.02.2024 10:35:00) | | İşletme ve işletmecilikle ilgili temel bilgilere sahip olur. | | İşletme biliminin teknik, yöntem, model ve yaklaşımlarını tanır, tarihsel süreçteki gelişimini anlar. | | İşletmelerin ekonomik ve sosyal sistemdeki yerini ve önemini kavrar. | | İşletmelerin iç ve dış çevresel koşullarını analiz eder, çözüm üreten bilgiye ve bu bilgiyi uygulamaya koyma kararlılığına sahip olur. | | Ekonomik gerçeklerle uyumlu olacak şekilde işletmelerde rasyonel kararlar alma becerisini edinir. | | İşletmelerin evrensel, asli, destekleyici ve dönüştürücü tüm fonksiyonlarını kavrar ve uygulamadaki işleyişini öğrenir. |
|
| | | |
|
|
| |