| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Eğirdir Meslek Yüksekokulu İnsan Kaynakları Yönetimi | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | IKY-3205 | Örgütsel Davranış | 3.0 | 0.0 | 0.0 | 3.0 | 3.0 | 3. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr.Gör. AfifeEsin ATAŞ | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | afifedalgar@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | 02462146681 | Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, örgütsel iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. | Dersin İçeriği | Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları), Güdüleme, İş Doyumu, Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri), Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim), Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları), Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar), İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri), İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi), Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci), Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi), Örgüt Kültürü | Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 30 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 20 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 10 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 10 |
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | Örgütlerde insan davranışını açıklayabilme | | Örgütsel başarıyı geliştirici davranış biçimlerini ayırt edebilme | | Örgütsel tutumları analiz edebilme | | Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilme | | Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilme |
| | | |
|
| |