| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu Sağlık Kurumları İşletmeciliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:19.02.2024 12:46:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | SKI-3110 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite ve Akreditasyon | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Fatma Nur KARACA | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu | E-Posta | fatmapolat@isparta.edu.tr | Ofis Görüşme Saatleri | 12:00-13:00 | İş Telefonu | 0246 411 4544 | Dersin Amacı | Öğrencilere, sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ile ilgili kavramların tanımlanması, uluslararası kalite ve akreditasyon standartları ile ilgili temel bilgilerin verilmesi hedeflenmektedir. | Dersin İçeriği | Sağlık Hizmetlerinde kalite kavramı: Tanımı, felsefesi, sağlık hizmetleri açısından önemi, Kalite İyileştirmede Kullanılan Kalite Araçları, Sağlık Kuruluşları JCI Kalite Standartları, Stratejik Kalite Yönetimi, Akreditasyon, Toplam Kalite Yönetimi Tarihçesi, Kalite Yönetiminin Uygulanması Deming Döngüsü ve PUKD Kavramı, Toplam Kalite Yönetimi Hasta Odaklılık, Toplam Kalite Yönetimi Çalışanların Katılımı, Hasta Hakları, Hasta Memnuniyeti, Hasta ve Çalışan Güvenliği ve Sağlık Hizmet Kalitesi Akreditasyon Standartları ile ilgili kavramları açıklamak. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Uzaktan Öğretim | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 0 | Uzmanlık/Alan Dersi | 0 | Destek Dersi | 50 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 50 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:23.02.2023 22:25:00) | | Sağlık hizmetlerinde kalite ve toplam kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırabilme | | Sağlıkta kalite ve akreditasyon süreci hakkında bilgi sahibi olabilme | | Kalite ölçüm yöntemleri ve araçlarını açıklayabilme | | Sürekli kalite iyileştirme kavramı ve unsurlarını öğreniyor olabilme | | Being able to learn the concept and elements of continuous quality improvement |
|
| | | |
|
|
| |