of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Yalvaç Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım
DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:17.01.2023 10:42:00)
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
HAI-3104
Medya Planlaması
3,0
0,0
0,0
3,0
3,0
2. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Hatice ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Bu dersin amacı medya araştırması, planlaması ve alımlarla ilgili bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Hedef kitle analizi, medya izleyicisini araştırma araçları, ve satın alma tekniklerinin yanı sıra halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklam veren ve medya ilişkisinin temel süreçleri de öğretilecektir. Halkla ilişkiler sürecinde medya planlamanın önemini kavratmak.
Dersin İçeriği
Potansiyel tüketicinin ne kadarına ulaşılmalı, reklam mesajı iletmek için hangi medya araçları kullanılmalı, belirli bir zaman aralığında hedef kitle bir reklamı kaç kez, hangi zaman diliminde, hangi pazarda görmeli konularının araştırılması. Medya planlama taktikleri hakkında bilgi vermek.
Önkoşul Dersleri
 
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:17.01.2023 09:59:00)
DK1
Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
DK2
Hedef kitle analizi yapabilmek
DK3
Halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklamveren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini bilmek. Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
DK4
Hedef kitle analizi yapabilmek
DK5
Halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklamveren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini bilmek Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
DK6
Hedef kitle analizi yapabilmek
DK7
Halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklamveren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini bilmek Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
DK8
Hedef kitle analizi yapabilmek
DK9
Halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklamveren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini bilmek