| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Yalvaç Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:20.02.2024 13:09:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | HAI-3102 | Grafik Tasarım II | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 4,0 | 2. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Öğr. Gör. Burak Deniztaş | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Grafik Tasarım 2 Dersinde, yapılandırmacı yaklaşım esas alınmakla birlikte, aktif öğrenme yöntemi tercih edilmiştir. Etkili iletişim kurma, anlam kurma, tasarım kabiliyetlerini geliştirme, düşünce gücünü harekete geçirme ve kavramları somutlaştırma, uygulama ve değerlendirme önemli kavramlardır. Öğrenci merkezli öğrenmeyi temel alan bu derste,öğrenme su¨recinde öğrenci katılımına ve öğretmen rehberliğine ağırlık verilmektedir. Grafik tasarım programlarının temel kullanım prensiplerini öğretmek, masaüstü yayıncılık kavramlarını kavratmayı hedefler. Öğrencilere yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak tasarımda araç olarak nitelendirebileceğimiz Photoshop, Indesign ve Illustrator programlarını hakim bir şekilde kullanabilmelerini sağlayarak tasarım kabiliyetlerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. | Dersin İçeriği | Although constructivist approach is taken as basis in Graphic Design 2 Course, active learning method was preferred. Effective communication, making sense, developing design abilities, activating the power of thought and concretizing, applying and evaluating concepts are important concepts. This course, which is based on student-centered learning, emphasizes student participation and teacher guidance in the learning process. It aims to teach the basic usage principles of graphic design programs and to comprehend the concepts of desktop publishing. By using their creative thinking skills, the students are aimed to develop their design skills by enabling them to use Photoshop, Indesign and Illustrator programs that we can describe as tools in design. | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 40 | Uzmanlık/Alan Dersi | 50 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:20.02.2024 13:05:00) | | tasarım programlarını kullanabilmek | | Sayfa tasarımına hakim olabilmek | | tasarımın temel öğelerini uygulayabilmek | | tipografi hakkında bilgi sahibi olmak | | Afiş, broşür, katolog vb tasarımları gerçekleştirebilmek |
|
| | | |
|
|
| |