of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Çağrı Merkezi Hizmetleri
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
PAZ-226
Hizmet Pazarlaması
3.0
0.0
0.0
3.0
3.0
4. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKANAN
Dersin Yardımcıları
-
Ofis Yeri
 
E-Posta
arzuozkanan@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
2462147020
Dersin Amacı
Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapılması gerektiğinin açıklanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde müşteri şikayetleri ve müşteri tutma yollarının ele alınmasıdır
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
Ders
Grup Çalş. / Ödevi
Okuma
Ödev
Web Tab. Öğrenme
Soru-cevap yöntemi
Konferans
Gösterim
Büyük grup tartışması
Küçük grup tartışması
Münazara
Beyin fırtınası
Zıt panel tekniği
Çember tekniği
Altı şapkalı düşünme tekniği
Örnek olay yöntemi
Zihin haritası
Problem Çözme Yöntemi
Bireysel Çalışma Yöntemi
Benzetim tekniği
Rol Oynama
Drama tekniği
Deney ve laboratuvar
İstasyon tekniği
Akvaryum tekniği
Konuşma halkası tekniği
Görüş geliştirme tekniği
Balık kılçığı tekniği
Kavram haritaları
Eğitsel oyunlar
Ters-yüz öğrenme
Çokluortam Tasarımı
Mikro öğretim
Dersi İşleyiş Yöntemi
Uzaktan Öğretim
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
40
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
60
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
1) Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilebilmesi
DK2
2) Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
DK3
3) Hizmet pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
DK4
4) Hizmet işletmelerinin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapması gerektiğinin örnek olaylarla pekiştirilmesi
DK5
5) Hizmetin kendine özgü özelliklerine göre pazarlamanın farklılaşmasını açıklayabilecek