of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
ISY-3257
Hizmet İşletmeleri Yönetimi
3.0
0.0
0.0
3.0
3.0
3. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Öğr. Gör. Oğuz Gökhan İnce
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
 
E-Posta
 
Ofis Görüşme Saatleri
 
İş Telefonu
 
Dersin Amacı
Ülkemizde ve dünya da hizmet sektörü hızla gelişmektedir. Hizmet sektörünün sosyal ve ekonomik statüsü artmış, nitelik gerektiren işlerle çekici bir istihdam seçeneği haline gelmiştir. İmalatla uğraşan işletmelerde de hizmet kavramı yer almaya başlamış, müşteri hizmetleri uygulamaları imalat işletmelerinde farklılaştırıcı bir rekabet unsuru haline gelmiştir. Son dönemde birçok yeni hizmet, hizmet işletmesi ve birçok yeni iş ekonomik yapı içerisinde yerini almıştır. Bankacılık, sigortacılık, turizm, eğitim ve sağlık gibi hizmet işletmelerinin yönetiminin genel ilkeleri, fonksiyonları ve farklı yönlerinin vurgulanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini şu ana konular oluşturur; 1) Hizmetin tanımı, sınıflandırılması, özellikleri, hizmet kalitesi kriterleri, hizmet sektörünün ortaya çıkışı ve gelişimi 2) Hizmet işletmlerinin özellikleri, hizmet sektörünün ekonomilerdeki yeri ve önemi, hizmet yönetimi ve süreci 3) Hizmet yönetimi bileşenleri, hizmet işletmelerinin rekabet stratejileri ve hizmet yönetiminde liderlik konuları 4) Hizmet işletmelerinde iky, yönetim modelleri ve vaka incelemeleri
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
Ders
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
30
Uzmanlık/Alan Dersi
30
Destek Dersi
20
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
10
Aktarılabilir Beceri Dersi
10
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
Hizmetin tanımı, hizmetlerin sınıflandırılması, özellikleri, hizmet kalitesi kriterleri, hizmet sektörünün ortaya çıkışı ve gelişimini açıklar, Hizmet İşletmeleri, özellikleri, hizmet sektörünün ekonomilerdeki yeri ve önemi, hizmet yönetimi ve hizmet yön
DK2
-
DK3
-
DK4
-
DK5
-