of0
Export
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ
DERS İÇERİĞİ
Bölüm
Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi
DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
ISY-3109
Örgütsel Davranış
3.0
0.0
0.0
3.0
3.0
1. Yarıyıl
Dersin Dili
Türkçe
Ders Düzeyi
ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Öğretim Görevlisi Oğuz Gökhan İnce
Dersin Yardımcıları
 
Ofis Yeri
Şarkikaraağaç myo
E-Posta
gokhanince@isparta.edu.tr
Ofis Görüşme Saatleri
Perşembe 10.00 - 12.00
İş Telefonu
246-4114544
Dersin Amacı
Sağlık kurumları işletmeciliği öğrencilerinin hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısı ve işleyişi ile ilgili detaylı bilginin öğretilmesine ve sağlık çalışanlarının yönetiminde önemli olan ilke ve kavramları daha yakından öğrenmelerine imkân sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Sağlık hizmetlerinin,Sağlık kurumlarının özellikleri, hastanelerin işlevleri ve organizasyonu. Hastane yöneticilerinin stratejik yönetim araçları, hastane bilgi sistemleri yönetimi, Tıbbi etik ve sağlık çalışanlarının sorumlulukları ve görevleri kavramları üzerinde durulmaktadır.
Önkoşul Dersleri
 
Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi
Ders
Okuma
Dersi İşleyiş Yöntemi
Yüz Yüze
DERSİN KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi (Genel)
Katkı Düzeyi (%)
Temel Mesleki Ders
100
Uzmanlık/Alan Dersi
0
Destek Dersi
0
Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
0
Aktarılabilir Beceri Dersi
0
DERSİN KAZANIMLARI
DK1
Sağlık sistemi ve sağlık hizmetlerinin özelliklerini kavrayabilme
DK2
Sağlık sistemi ve sağlık hizmetlerinin özelliklerini kavrayabilme
DK3
sağlık çalışanlarının yönetiminde önemli olan ilke ve kavramları daha yakından öğrenmelerine imkân sağlama
DK4
Hastanelerin stratejik yönetmi ve stratejik yönetim araçlarını öğrenme
DK5
İşletme yönetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kavrayabilmek.
DK6
İşletme yönetimi ile ilgili temel bilgi teknolojileriyle birlikte gelişmiş paket programları kullanabilmek.
DK7
Yönetim fonksiyonlarına teorik açıdan hakim olabilmek ve bu fonksiyonları pratik açıdan uygulayabilmek.