| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Eğirdir Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | DERS BİLGİLERİ | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MVU-3107 | Genel İşletme | 3.0 | 0.0 | 0.0 | 3.0 | 4.0 | 1. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | ÖNLİSANS TYYÇ:5.DÜZEY EQF-LLL:5.DÜZEY QF-EHEA:KISA DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | İşletmeyi fonksiyonlarına göre tanımak ve işletmenin işleyişini kavramak
| Dersin İçeriği | İşletmeciliğe giriş, İşletme kuruluşu ve çeşitleri, Yönetici ve liderlik, Üretim ve pazarlama, Girişimcilik, İşletmelerde kaos yönetimi, İşletmelerde markalaşma ve İnsan kaynakları
| Önkoşul Dersleri | | Ders Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ders Okuma Ödev
| Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 70 | Uzmanlık/Alan Dersi | 30 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI | | Temel işletme kavramları ile birlikte işletme çeşitlerini sınıflandırır
| | Kuruluş çalışmalarını kavramak ve işletme büyüklüklerini ayırd eder
| | İşletmenin hayatını devam ettirebilmesi için yönetici ve lider kavramlarını ayırt ederek işletme içindeki pozisyonlarını kavrar
| | İşletmenin yönetim fonksiyonları içinde üretim, pazarlama ve satış süreçlerini tanıyarak; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim aşamalarını analiz eder
| | Girişimciliği ve girişimciliğin ekonomik gelişmedeki rolünü analiz eder
| | İşletmelerde ortaya çıkacak olası problemlere çözüm yönetimini ve bu problem ortamında başarılı olmanın yollarını analiz eder
| | Markalaşma kavramı ve marka çeşitlerini analiz eder
| | Globalleşen dünyada insan kaynakları yönetimini tanır |
|
| | | |
|
|
| |