| | | | | | | | | | | | ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ PROGRAM DERS BİLGİ PAKETİ DERS İÇERİĞİ |
| | | | | | | |
| | | | | | | | | | | Bölüm | Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği | DERS BİLGİLERİ(Revizyon Tarihi:10.05.2024 14:29:00) | Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı | MAK-0306 | Bilgisayar Destekli Mühendislik ve Analiz | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 3,0 | 3,0 | 6. Yarıyıl | Dersin Dili | Türkçe | Ders Düzeyi | LİSANS TYYÇ:6.DÜZEY EQF-LLL:6.DÜZEY QF-EHEA:1.DÜZEY | Dersin Türü | Zorunlu | Dersi Verenler | Prof. Dr. Murat KORU | Dersin Yardımcıları | | Ofis Yeri | | E-Posta | | Ofis Görüşme Saatleri | | İş Telefonu | | Dersin Amacı | Bir mühendislik problemine ait fiziksel modelin matematiksel modele dönüştürülmesini ve çözümlemesini öğretmek | Dersin İçeriği | Matematiksel model nedir, Sınır şartları nelerdir, yapısal analiz, termal analiz, analitik ve sayısal çözüm arasındaki fark, MATLAB için temel fonksiyonlar, ANSYS çözümleri | Önkoşul Dersleri | | Dersi İşleyiş Yöntemi | Yüz Yüze | DERSİN KATEGORİSİ | Dersin Kategorisi (Genel) | Katkı Düzeyi (%) | Temel Mesleki Ders | 30 | Uzmanlık/Alan Dersi | 70 | Destek Dersi | 0 | Beceri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | 0 | Aktarılabilir Beceri Dersi | 0 |
| |
|
| | | | | | | | DERSİN KAZANIMLARI(Revizyon Tarihi:05.11.2023 10:07:00) | | BDM teknikleri ile ilgili teorik bilgi ve makine tasarım ve tasarım doğrulama problemlerinde BDM tekniklerini kullanabilme yeteneğinin kazandırılması; | | Sonlu elemanlar yönteminin temel kavramlarını anlama, BDM tekniklerini gerilme analizi problemlerinde kullanabilme becerisinin kazandırılması; | | Optimizasyon temel kavramlarını anlama, BDM tekniklerini optimizasyon problemlerinde kullanabilme becerisinin kazandırılması; | | Proje sürecinde takım çalışması yapabilme ve bilgiyi paylaşma deneyiminin ve becerisinin kazandırılması; | | BDM alanında proje çalışmaları için rapor hazırlayabilme ve etkin sunabilme deneyiminin ve becerilerinin kazandırılması; |
|
| | | |
|
|
| |